Nessa |
Wysłany: Pią 9:44, 29 Lip 2005 Temat postu: Bogowie |
|
Nessa, zwana także Axme
Opis: Bogini nad bogami, włada także siłami nadprzyrodzonymi. Władczyni życia i śmierci. To ona zabiera ludzi na tamten świat i sprawia, że na tym pojawiają się nowe istoty. Potrafi wskrzeszać, ożywiać martwych, aby zamieniali się w zombie, przywoływać magiczne stworzenia i porozumiewać się z nimi, rozmawiać z nimi tak, aby ślepo wykonywały jej rozkazy...
Woli ciemność od światła, co nie wpływa na jej charakter. Często przechadza się w podziemiach i rozmawia z umarłymi. To, że ci żyją w podziemiach wcale nie oznacza, że jest im źle. Nessa jest troskliwa i dba o wszystkich niezależnie od charakteru.
Bogini sprawiedliwości. Mimo, że jest dobra, staje nawet po stronie złych, jeśli walczą oni w słusznej sprawie.
Przedstawiana jako młoda kobieta z wiecznie zamyślonym obliczem, o fioletowo-popielatych włosach i bordowych oczach.
Jest patronką prawych rycerzy, którzy są wierni swoim poglądom i ideałom i to oni doznają największej łaski z jej strony, co wcale nie oznacza, że inni są dla niej obojętni.
Znak, kojarzony z nią: skrzydlaty smok o wężowatym korpusie owinięty wokół czarnej róży
Preferuje: to, co nie przyniesie nieprzyjemności żadnemu żyjącemu stworzeniu, czyli minerały. Należy je kłaść na ołtarzach wykutych z obsydianu, ze szczerozłotymi okuciami, oświetlonych światłem ksieżyca.
Ofiary należy składać: podczas pełni oraz w najdłuższą i najkrótszą noc w roku
Charakter: dobry
Xitai (Mortis)
Zwany panem morderstwa. Mówi się, że zaczął mordować, gdyż był zazdrosny o wyznawców swojej siostry - Nessy. Lubi mord i wszelkie inne przestępstwa. Zawsze staje po stronie tych, którzy robili źle.
Przedstawiany jako młody mężczyzna uśmiechający się złośliwie, trzymający sztylet w jednej ręce, a fiolkę z trucizną w drugiej.
Jest patronem wszelkich przestępców - złodziejaszków, morderców... To do niego zwracaja się złoczyńcy, prosząc o łaskę podczas mordu, czy też skoku na bank. Zawsze wysłuchuje on ich próśb i jeżeli podczas przestępstwa planowany jest rozlew krwi sam wykonuje część 'pracy'.
Znak, kojarzony z nim: stylet z kroplą krwi na czubku ostrza
Preferuje: ofiary z ludzi. Obojętnie, czy będzie to łamanie kołem, czy też palenie.
Ofiary: każda noc jest dobra na morderstwo.
Charakter: zły
Syxai
Bogini wojny i uczuć. Kocha rozlew krwi. Kiedy toczy się wojna, tak kieruje odczuciami ludzi, aby trwała ona jak najdłużej i jak najwięcej osób poległo na polu bitwy. Jeśli widzi, że ktoś się kłóci, oddziałowuje na psychikę śmiertelników i sprawia, że ci zaczynają walczyć niczym dzikie zwierzęta. Niezwykłą przyjemność sprawia jej manipulowanie uczuciami ludzi i innyh stworzeń.
Przedstawiana jako kobieta w kwiecie wieku, o długich, czarnych włosach i trzymająca lusterko, dzięki któremu może oglądać, co dzieje się ze śmiertelnikami.
Symbol, kojarzony z tą boginią: miecz bity w tarczę okrążoną liśćmi bluszczu.
Preferuje: krew. Należy rozlać ją na ołtarzu i wrzucić na nią trochę bluszczu.
Ofiary skaładać należy kiedy księżyc jest w drugiej kwadrze.
Charakter: neutralny.
Therilion
Opis: Bóg ten jest przede wszystkim Władcą Żywiołów. To właśnie on kieruje wiatrem, ogniem, wodą i ziemią, nie zawsze jednak ma czas. "Zatrudnia" więc duchy żywiołów, takie jak Sylphy, Salamandry, Syreny czy Gnomy. Bóg ten ma zwykle dość łagodny charakter, jednak potrafi się zdenerwować. Gdy Twój dom strawi ogień lub pochłonie woda, to pomyśl, czy czasem nie naraziłeś się temu bogu. Pod opieką Theriliona znajdują się ludzie, którzy oddają mu cześć, szanują żywioły oraz składają mu ofiary. Czasem też, gdy ma dobry humor, wstawia się za sprawiedliwymi.
Wygląd: Therilion jest często widziany jako wysoki młodzieniec z zielonymi oczami o jasnej karnacji i takich też włosach. Zwykle nosi na prawej ręce pierścień, którego efekt działania znany jeszcze nie jest, a w tej samej ręce trzyma Laskę Żywiołów, która przez niektórych uczonych nazywana jest Laską Theriliona, gdyż to on był jej twórcą.
Ofiara: Therilion preferuje na ofiarę pióra (nie określono które, aczkolwiek przeglądając dawne księgi może się dowiesz) i tak jak bogini Nessa niektóre minerały (również bliżej nieokreślone). Ofiarę należy mu składać na ołtarzach wykonanych z bazaltu, z wyrytymi na nich srebrem runicznymi znakami. Czas nie gra roli, jednak ofiary mają moc szczególną, gdy zostaną złożone podczas nowiu.
Symbol: Kula z wyrytymi na niej symbolami żywiołów (choć rysowany jest okrąg podzielony na cztery części - czyli kula podzielona na osiem, to w rzeczywistości to kula podzielona na cztery części, a rysownik musiałby rysując ją dokładnie pominąć któryś żywioł).
Charakter: Neutralny, zmienny.
Aya
Opis: Aya to bogini natury i harmonii. Jej marzeniem jest, aby wszystkie stworzenia żyły ze sobą w zgodzie. Choć nie zawsze jej się to udaje, to jednak działania tej bogini dają się zauważyć. Jest patronką dobrych, mądrych i sprawiedliwych. Ma bardzo łagodny charakter, każdy może przyjść do niej i powiedzieć o swych potrzebach, a ona każdemu postara się pomóc.
Wygląd: Bogini ta to dziewczyna o niebieskich, smutnych oczach i rozpuszczonych, pofalowanych blond włosach. nosi na sobie zwykle lekkie i zwiewne białe szaty.
Ofiara: Aya nie chce ofiar, przyjmuje nawet pod swą opiekę małe dziewczynki, które dorastają u niej, a ona uczy je sztuk leczenia, odczyniania uroków oraz rozmawiana ze zwierzętami.
Symbol: Irys.
Charakter: Dobry, sprawiedliwy.
Feshir
Opis: To bóg losu, szczęścia, ryzyka i zabawy. Jest patronem hazardzistów. Jego ulubionymi rozrywkami są: gra w karty, gra w kości, zabawa ludzkim losem. Choć często ludzi uznaje za śmiesznych i nic nie znaczących, to nawet dla nich jest miły. Lubi smak wina.
Wygląd: Feshir jest ciemnoskórym mężczyzną w kolorowym ubraniu. Nosi śmieszną czapkę z pomponami, której z resztą sam nie lubi.
Ofiara: Jako ofiary Feshir lubi wino, nie pogardzi także innym, mocniejszym trunkiem. Przyjmie także talię kart lub nowe kości do gry. Najlepszym czasem jest południe, miejsce nieważne.
Znak: Kości do gry.
Charakter: Dobry, rozrywkowy. |
|